منازل سرپناه اصلی انسان به‌شمار رفته و چگونگی تامین امنیت خانه جهت حفظ جان و اموال ساکنین به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است. در این بین انجام روش‌های سنتی مثل: دیوارکشی، انواع حفاظ فلزی و قفل‌های فیزیکی در تمامی ساختمان‌ها با کاربری مسکونی انجام خواهد شد. همچنین در صورت استفاده از برخی شیوه‌های حفاظتی نوین مانند: دوربین مداربسته، زنگ هشدار و درب‌های ورود متصل به فناوری رایانه‌ای نیز شاهد بهبود وضعیت امنیت منازل خواهید بود.

اجرای هر کدام از این شیوه‌ها نیازمند پرداخت هزینه بوده و صاحبین املاک باید پس از بررسی تمامی مزایا و معایب هر روش به انتخاب نهایی خود نزدیک شوند. انجام روش‌های نوین حفاظتی متکی به برق کشی ساختمان در بهترین حالت ممکن بوده و از این رو استخدام برق کار سیار و ماهر پس از استعلام قیمت برقکاری پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است. طی این مقاله به دنبال معرفی بهترین روش‌های تامین امنیت خانه با کمترین هزینه خواهیم بود. در صورت نیاز به یادگیری راه‌های افزایش امنیت منزل تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تامین امنیت خانه به شکل سنتی

 

صاحبین املاک و مستغلات از سال‌های بسیار دور از دیوار با ارتفاع مناسب و به طول زمین تحت مالکیت استفاده کرده و هم‌اکنون نیز این روند جهت تامین امنیت خانه ادامه دارد. نصب انواع درب ورود و خروج با قفل‌های فیزیکی مختلف به همراه انواع سازه فلزی در راستای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محیط شخصی نیز ترفند رایج دیگری است. استفاده از چنین شکل حفاظتی در منازل امروزی امری طبیعی محسوب شده و جزئی از آیتم‌های پیش‌نیاز قرار گرفته است. با این حال عدم وجود این موارد ضریب امنیتی منازل را کاهش خواهد داد.

تامین امنیت خانه متکی بر فناوری نوین

فناوری‌های جدید رایانه‌ای در تمامی سطوح زندگی بشریت رسوخ کرده و حتی موجب بهبود وضعیت امنیت ساختمان‌ها نیز شده است. تداوم کارایی فناوری روز جهانی منوط به تامین انرژی برق مصرفی آن بوده و برق کار باید برق کشی ساختمان را بر اساس استانداردهای لازم انجام دهد. با کسب اطلاعات لازم در خصوص مزایا و فناوری‌های مد نظر و همچنین استعلام سیم کشی ساختمان به انتخاب نهایی خود نزدیک خواهید شد. در ادامه با برخی از بهترین شیوه‌های تامین امنیت خانه با کمترین هزینه و قیمت برقکاری با ما همراه باشید.

نصب دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته در مدل‌های متناسب با شرایط داخل و خارج ساختمان تولید شده و با صرف هزینه معقول بهترین بازدهی را برای صاحب خانه خواهد داشت. در نصب بسیاری از دوربین‌های مداربسته امروزی نیازی به سیم کشی ساختمان به صورت اختصاصی نبوده و با بهره‌گیری از کابل‌های برق موجود امکان برقراری اتصال وجود دارد. در صورت انتخاب مدل‌های خاص دوربین مداربسته شاهد مقاومت در برابر انواع باد و بارش نیز خواهید بود. از جمله مزایا نصب دوربین مداربسته در جهت تامین امنیت خانه عبارت است از:

•        مشاهده وضعیت منزل از طریق مانیتور و داخل منزل

•        بررسی وضعیت از طریق شبکه اینترنت و فاصله دور

•        کنترل سلامت کودکان و افراد سالمند حاضر در منزل

•        استفاده از تصاویر ثبت شده سارقین در مراجع قضایی

•        ایجاد حس رعب و وحشت در افراد خرابکار و دوری از محیط خانه

تجهیز درب اصلی و ورودی ساختمان

حدود 40 درصد از میزان سرقت‌ها از درب اصلی منازل بوده و با ایمن‌سازی این بخش از ساختمان تا حدود زیادی به تامین امنیت خانه دست خواهید یافت. در وهله اول به بررسی وضعیت لولا و نوع قفل مرکزی درب پرداخته و سپس با استفاده از انواع سیستم امنیتی و هشداردهنده به تجهیز آن بپردازید. نصب دوربین مداربسته، چشمی و قفل هوشمند در کنار استفاده از درب پارکینگ با قابلیت کنترل از راه دور (ریموت‌دار) موجب افزایش سطح ایمنی منزل خواهد شد.

افزایش روشنایی محیط

تاریکی شب بهترین زمان جهت سرقت از منازل بوده و با نصب انواع چراغ روشنایی در محیط اطراف و داخل منزل می‌توانید به افزایش امنیت خانه کمک کنید. با درخواست از برق کار در زمان برق کشی ساختمان به دنبال پیاده‌سازی بهترین شیوه سیم کشی ساختمان باشید. با صرف هزینه کم برای خرید چند متر کابل برق، لامپ و سرپیچ به میزان مشخص شاهد نورانی شدن محوطه تاریک خانه شوید. همچنین در صورت عدم مشکل در پرداخت قیمت برقکاری تجهیزات نوین در برق کشی ساختمان می‌توانید از چراغ‌های دارای تایمر یا حساس به حرکت بهره ببرید. برای مشاهده ایده های بیشتر این مطلب را مطالعه کنید.

برای چراغ همسایه هم نور آرزو کن!

تامین امنیت خانه را از بیرون ساختمان و از منزل همسایه‌ها شروع کنید! با نصب منابع روشنایی مناسب در نقاط کور و تاریک کوچه یا خیابان محل زندگی موجب دور شدن سارقین از محل خود شوید. قیمت برقکاری جهت انجام برق کشی ساختمان در این ناحیه از منزل چندان زیاد نبوده ولی منجر به افزایش سطح حفاظتی محدود سکونت شما خواهد شد.

نگهداری پول و طلا در گاوصندوق

نگهداری اسناد، مدارک، طلا، جواهرات و پول نقد در منزل امری عادی بوده و سارقین جهت دزدی از چنین اموالی به سراغ خانه‌ها خواهند رفت. با استفاده از انواع گاوصندوق به ویژه مدل دیواری آن به تامین امنیت خانه و پیشگیری از سرقت انواع سند، طلا، جواهرات و پول نقد موجود در منزل شوید.

 تعویض قفل مرکزی

بسیاری از ساکنین منازل مالک آن نبوده و با توجه به تغییر محل زندگی بهتر است قفل مرکزی درب‌های اصلی و ورودی مورد تعویض قرار گیرد. این عمل را به دلیل احتیاط مورد انجام قرار داده و از ورود احتمالی مستاجر قبلی یا اشخاص دارای کلید قفل ساختمان جلوگیری نماید.

ورود غریبه به خانه ممنوع!

تا قبل از آشنایی کامل با همسایه‌ها از ایجاد رابطه نزدیک با آن‌ها دوری کرده و اجازه حضور در ساختمان را ندهید. همسایه‌ها در بازه زمانی کوتاهی متوجه ساعات حضور، ورود و خروج شما از منزل شده و در صورت آشنایی با محل نگهداری وسایل گران‌قیمت احتمال سرقت افزایش خواهد یافت. همچنین بسیاری از سارقین خود را به جای مامورین ادارات گاز، برق و آب جا زده و به محض ورود به منزل احتمال دزدی نیز وجود خواهد داشت. از این رو به کودکان اجازه باز کردن درب برای افراد غریبه را نداده و تنها پس از شناسایی و تایید والدین امکان ورود مامورین را بدهید.

پنجره بسته، پرده کشیده!

سارقین در صورت عدم موفقیت در ورود از درب‌های اصلی و فرعی به سمت پنجره‌ها رفته و در بسیاری از موارد هیچگونه حفاظ فلزی مناسبی هم وجود ندارد. با نصب محافظ فلزی بر روی پنجره‌های اصلی به‌ویژه پنجره رو به کوچه و خیابان از ورود سارقین جلوگیری کنید. همچنین با کشیدن پرده‌ها از کسب اطلاعات لازم برای حضور یا عدم حضور افراد در منزل پیشگیری کرده و به تامین امنیت خانه کمک نمایید. پیش از خروج از منزل از بسته بودن تمامی پنجره‌ها اطمینان حاصل نموده و سپس درب ورودی را قفل نمایید.

چهارشنبه 25 خرداد 1401
بؤلوملر :